انقلاب نامه

بی تو ما ماندیم و راهی ناتمام

انقلاب نامه

بی تو ما ماندیم و راهی ناتمام

بازخوانی مواضع و اصولی که رهبران نهضت در ابتدای انقلاب بیان کردند
بایگانی

آزادی بیان افکار و اندیشه ها

يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۲ ق.ظ

د) آزادی بیان افکار واندیشه ها: آیا همه آزادند که مطالب ضد اسلام را منتشر کنند. اینجا دیگر صحبت مسئولان حکومت نیست. صحبت ، صحبت چیست ؟ صحبت ایمان است. صحبت اسلام است آیا نشر کتابها و مقاله ها ، روزنامه ها و مجله ها و به طور کلی نشریه های ضد خدا ضد پیغمبر ، ضد اسلام در جمهوری اسلامی آزاد است یا نه؟ به نظر شما آزاد نیست؟ (حاضرین نه) خوب من می خواهم مطلب را در اینجا روشن کنم و برایتان باز کنم.... موضع ما این است که بیان شبهات و اشکالات درباره اصول عقاید اسلامی در جامعه جمهوری اسلامی ایران به یک شرط آزاد است. به کدام شرط؟ به شرط آنکه همراه باشد با پاسخ روشنگر و توضیحات کافی به این شبهات و اشکالات اگر کسی درباره اصول عقاید اسلام شبهه ای دارد می تواند او را در یک جلسه اینجوری بگوید به یک شرط ، به شرط اینکه اجازه بدهد بنده هم بیایم در اینجا بایستم، او شبهه اش را بگوید من هم جوابش را بدهم.   

ما در رابطه با اصول عقایدمان هم نمی خواهیم در یک جو اختناق و خفقان باشیم. ولی می گوئیم در کجای دنیا اجازه می دهند یک نفر بیاید میکروب پخش کند قبل از آنکه یک نفر دیگر لا اقل برای واکسن زدن آمادگی پیدا کند , کجای دنیا این معمول است ایجاد شبهه و شک و تردید و تزلزل در اعتقاد و ایمان مردم کردن خطرناک تر است. گفتیم آقا حرفی نیست فقط یک شرط دارد , شرط اش اینکه ما واکسن ها را می آوریم ما واکسن می زنیم شما میکروب ÷خش کنید اینکه دیگر عیبی ندارد. لازم هم نیست که ما جلوتر این کار را بکنیم هرجا کسی درباره عقاید اسلامی و مسائل فکری شک و شبهه ای دارد یکی از برادرها و یکی از خواهرها که در آن زمینه مطالعه کرده و ورزیده هست هم بیاید حرفش را بزند این هم حرفش را بزند؛ مردم هم در یک جو آرام گوش کنند , حرف را گوش کنند و خود انتخاب کنند.یعنی آزادی افکار و اندیشه ها , بیان افکار و اندیشه ها اگر در چهارچوب اسلام باشد که به طور کلی آزاد است. بگذارید در این زد و خورد فکری افکار رشد کند اما اگر افکار و عقاید مردم را متزلزل کنید , اینجا نمی توانیم دیگر آزادی مطلق بدهیم. ما موضع مان را صریح می گوییم، ما اهل صداقتیم، ما اهل صراحتیم ، آن وقت هم می گفتیم ما در این چنین حالتی اگر کسانی بخواهند با سخنانشان با نوشته هایشان اصول عقاید دینی مردم را متزلزل کنند می گوییم آقا حرفی نیست تو بیا حرف بزن اما شرط اش این است که یک نفر صاحب نظر و صاحب بیان و دارای قدرت منطق و استدلال که در آن زمینه ای که تو می خواهی صحبت کنی , دارای مطالعه باشد به سهم مساوی ، شما هم صحبت کنید ، او هم صحبت کند. شنوندگان هم گوش کنند و انتخاب کنند این هم موضع ما در رابطه با بیان آراء و افکار این بخش عقاید و اندیشه ها. خوب من می توانم این بخش را هم بگویم ، یک بخش هم در آخر عرایضم بود که آن را موکول به دیدار دیگر با شما مردم پرمهر و قهرمان قم می کنم. قم برای من یک شهر دوم استو اینجا که می آیم احساس می کنم به شهر خودم و موطن خودم آمده ام. و لذا به راستی همیشه احساس علاقه می کنم به اینکه به شهر خودم و موطن خودم آمده ام. و لذا به راستی همیشه احساس علاقه می کنم به مردم عزیز این شهر که توانستند در 17 18 سال اخیر افتخار عنوان و نام شهر قیام و پیام را برای خودشان کسب کنند و اما این نکته متمم این مطلب است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۹
موذن جامعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی