انقلاب نامه

بی تو ما ماندیم و راهی ناتمام

انقلاب نامه

بی تو ما ماندیم و راهی ناتمام

بازخوانی مواضع و اصولی که رهبران نهضت در ابتدای انقلاب بیان کردند
بایگانی

گروهها و احزاب و جمعیت ها

يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۳ ق.ظ

و آن بخش مربوط به تشکیل گروهها و احزاب و جمعیت ها است. رابطه جمهوری اسلامی با احزاب و جمعیت های سیاسی اجتماعی بدین صورت است. ما احزاب و جمعیت های سیاسی را به 6 گروه تقسیم می کنیم: گروه اول احزاب و جمعیت های سیاسی مسلمان معتقد به اسلام ، معتقد به انقلاب اسلامی ، معتقد به فقاهت و نقش فقیه ولی امر در جمهوری اسلامی به عنوان یک اصل و معتقد به قانون اساسی جمهوری اسلامی این گونه احزاب و گروه ها آزادند. یکی باشد دو تا باشد ، ده تا باشد بیست تا باشد ، جامعه جمهوری اسلامی ، جامعه تک حزبی نیست. همین الان در نوع اول احزاب و جمعیت ها متعدد وجود دارند و رابطه شان هم رابطه برادرانه و تعاون و تقوا است این نوع اول.

نوع دوم -  احزاب و جمعیت هایی که اسلام را به عنوان یک مکتب و یک نظام باور دارند ولی در برخی مسائل طرز تفکرشان مورد قبول نوع اول نیست، با آنها فرق دارند ، یک بویی از التقاط در اندیشه هایشان به مشام می رسد، و اسلامی به نظر نمی آید. فقهای ما و فقاهت رهبری ، آنها را دارای اندیشه خالص اسلامی نمی شناسند اما لجوج هم نیستند. و روی انحرافشان لجاجت نمی کنند ، حاضرند بیایند حرف حساب را گوش کنند ، به بچه هایشان به افرادشان نمی گویند نروید با اینها اصلا بحث نکنید. همچنین چیزی به آنها نمی گویند. به بچه هایشان به هوادارانشان ، به اعضایشان امکان گفتگو با صاحبان عقیده اسلامی خالص را می دهند. ÷س اینها به اسلام معتقدند اسلام را به عنوان یک نظام اجتماعی قبول دارند ولی در اندیشه اسلامی شان یک چیزی به چشم می خورد. به طوری که فقاهت ولی امر آنها را به عنوان اسلامی خالص قبول ندارد. اما با جمهوری اسلامی سر جنگ و دعوا ندارند، با نظام اسلامی متکی بر فقاهت و نقش فقیه ولی امر سر جنگ و دعوا ندارند. در بحث ها و گفتگو ها حاضرند آزاد اندیشی کنند ، این گروه دوم باز در جمهوری اسلامی آزادند. آزادانه می توانند فعالیت کنند ، آزادانه می توانند جلسات بحث و گفتگو داشته باشند، می توانند سخنرانی کنند ، می توانند نشریات داشته باشند.نوع دوم هم آزاد است ، کاملا آزاد.

نوع سوم: احزاب و جمعیت های ملی گرا که طرفدار نظام اسلامی نیستند. قبول ندارند که ما امروز می توانیم یک جامعه اسلامی بر پایه اسلام به وجود بیاوریم. این ها باور ندارند فقط حرف می زنند از ایرانی مستقل ، آزاد ، شعارشان اینهاست. ایران مستقل و آزاد اما مزدور بیگانه هم نیستند. دشمن جمهوری اسلامی هم نیستند اما قبولش ندارند ، اما دشمنش هم نیستند. توطئه هم بر علیه اش نمی کنند بین آنها احیانا نمازخوان و روزه بگیر هم فراوان است فقط نظام اسلامی را قبول ندارند و الا اسلام را برای یک دین برای یک فرد باور کرده اند ، از اینها خیلی ها داریم. کم نداریم.

احزاب و جمعیت هایی که به اسلام به عنوان یک نظام معتقد نیستند ملی گرا هستند. معتقد به ایران مستقل و آزاد هستند، با اسلام هم سر جنگ ندارند از نظر فردی هم احیانا نماز و ورزه و عباداتشان عبادت اسلامی است. اما جمهوری اسلامی را قبول ندارند ، می گویند جمهوری دموکراتیک بود بهتر بود یا همین می گفتند جمهوری یا جمهوری آزاد ایران این بهتر بود. این گروه سوم به شرط اینکه رعایت کنند همه این چیزهایی که گفتیم باز آزادند. آزاداند کسی مزاحم اینها نیست. آزادند حزب داشته باشند ، سازمان داشته باشند نشریه داشته باشند.

به شرط اینکه در نشریاتشان دروغ نگویند ، تهمت نزنند، شایعه سازی نکنند. در اصل بیان آراء و افکارشان آزادند و در فعالیت سیاسی شان آزادند ، این هم گروه سوم.

گروه چهارم احزاب و جمعیت هایی که ایدئولوژی شان ضد اسلام است، اصلا ایدئولوژی آنها ضد اسلام است. اسلام را قبول ندارند با اسلام می خواهند مبارزه فرهنگی کنند ولی با جمهوری اسلامی مبارزه سیاسی ، با جمهوری اسلامی درگیری های توطئه آمیز ندارند.

فقط در صدد مبارزه فرهنگی با اسلام و جمهوری اسلامی هستند ، اعتقادشان الحادی است ، اعتقادشان ضد اسلام است. این ها در چهارچوبی که اراء و افکار الحادی عرض کردم در آن چهارچوب می توانند باشند و کار بکنند. کسی مزاحم اینها نیست این هم چهارم.

پنجم- احزاب و جمعیت هایی که توطئه می کنند بر ضد جمهوری اسلامی انواع توطئه هایشان به حد توطئه مسلحانه و قیام مسلحانه نمی رسد. این هم پنجم.

ششم ، پنجم، آنها که توطئه می کنند در شکل قیام مسلحانه ، دولت جمهوری اسلامی ما این دو گروه را ضد اسلامی و غیر قانونی می داند و دستگاه قضائی و دستگاه انتظامی ما با این دو گروه با قاطعیت برخورد می کند. و ما صریحا می گوئیم همان طور که در قانون اساسی آمده است آزادی سیاسی بله ولی آزادی توطئه هرگز. بنابراین من امیدوارم با این بیان روشن دیگر گروهها و گروهک ها نگویند که اقا برای آزادی انقلاب کردیم کو آزادی ، کو آزادی ، آزادی برای گروه اول ، دوم ، سوم ، چهارم ، با رعایت معیارهای مربوط به آزادی بیان و اندیشه ها تامین است ولی ما توطئه را با هر نام و در هر لباس و در هر شکل که باشد محکوم می کنیم. بار پروردگارا این ملت قهرمان را از حراست دستاوردهای پربهای انقلاب اسلامیت یار و یاور باش.

رزمندگان جانباز را در مقابله با مزدوران متجاوز کمک کن.

امام امت را برای ادامه رهبری این انقلاب تندرست و شاداب بدار. شهیدان پر ارج این انقلاب را در جوار رحمتت مقام و منزلتی متعالی عنایت فرما و صلی علی سیدنا و نبی نا محمد و آل محمد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۹
موذن جامعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی