انقلاب نامه

بی تو ما ماندیم و راهی ناتمام

انقلاب نامه

بی تو ما ماندیم و راهی ناتمام

بازخوانی مواضع و اصولی که رهبران نهضت در ابتدای انقلاب بیان کردند
بایگانی

اسلام و آزادی های سیاسی

يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۳۱ ق.ظ

آزادی های سیاسی ، آزادی تشکیل احزاب ، آزادی بیان ، آزادی در سخنرانی ، آزادی مطبوعات، آزادی در نوشتن و پخش کتاب ، آزادی پخش روزنامه و مجلات ، آزادی در پخش اعلامیه ها ، موضع ما چی است با اجازه شما این موضع را بر طبق موازین قانون اساسی و موازین اسلامی در این جلسه فهرست وار بیان می کنیم.

1- آزادی در بیان و آراء و عقاید و افکار.

الف) انتقاد سازنده و دلسوزانه از مسئولان در تمام سطوح برای همه آزاد است(تکرار می کنم) انتقاد و خرده گیری دلسوزانه نه مغرضانه، راست نه دروغ برای همه مردم که صاحب هر گونه عقیده ای باشند ، مسلمان و کافر ، عادل و فاسق ، شهری و روستائی ، ارتشی و غیر ارتشی ، اداری و غیر اداری ، روحانی و غیر روحانی ، زن و مرد ، کوچک و بزرگ ، با سواد و بی سواد ، انتقاد و خرده گیری ، دلسوزانه راست گویانه از مسئولان اداره کشور از خرد و بزرگ برای همه آزاد است. شما مردم ایران مطمئن باشید که ما احدی را به دلیل انتقاد از خودمان یا انتقاد از دست اندر کاران دیگر جمهوری اسلامی به هیچ عنوان نمی گذاریم کسی تعقیب کند، تهدید کند.

ب) با صراحت این را می گویم. هر جا در هر گوشه ایران کسی مزاحم و متعرض کسی دیگر شود که چرا نسبت به مسئولان کشور انتقاد یا خرده گیری کردی این مزاحمت کننده کارش مورد تنفر ماست. و از همه برادرها و خواهرهای با ایمان و عاشق و شیفته انقلاب تقاضا می کنم جو پاک و مطهر جمهوری اسلامی را با این گونه موضع گیری های مخالف با خواست اسلام آلوده نسازید و نگذارید کسی بتواند در داخل ایران و در خارج ایران بگوید ، ای بابا در این رژیم هم که اختناق هست. نخیر آقا در این رژیم در رابطه با انتقاد صریح و روشن از مسئولان هیچ اختناقی نیست.

ج) دروغ زنی شایعه سازی تضعیف نهادهای مسئول ، مسموم کردن جو اجتماعی ، تفرقه افکنی ، وحدت و یکپارچگی و انسجام جامعه را به خطر انداختن با هر وسیله و با هر کیفیت و از هر طریق که باشد ممنوع است و مسئولان کشور و خود شما ملت باید جلوی دروغ زنی ها تهمت زدن ها شایعه سازی ها و تفرقه افکنی ها را بگیرد جامعه ما جامعه لیبرال و جامعه ای که بگوید آقا آزادید دروغت را هم بگو عیب ندارد. من می روم اثبات می کنم.

وظیفه قوه قضائیه

قوه قضائیه وظیفه دارند با قاطعیت جلوی دروغ زنی و تهمت زنی ، شایع سازی و جوسازی های مسموم را قاطعانع بگیرند. ولی خواهش می کنم خود مردم خودسرانه در این زمینه جز در حد افشاگری و روشن کردن اذهان دیگران ، دیگر اقدامی نکنند.

وظیفه شما مردم

برادرها و خواهرها جلوگیری از این انحرافات وظیفه است. هم وظیفه ی شما ، هم وظیفه مسئولان و اما وظیفه ی شما تا حد ارشاد و افشاء است. هرجا نوبت به اعمال قوه رسید اینجا باید کار را به مسئولان ارجاع کنید و اگر مسئولان نکردند آن وقت شما بروید و از مسئولان انتقاد کنید. آقای دستگاه قضائیه آقای دستگاه انتظامی ، چرا جلوی دروغ و تهمت را نمی گیرید بروید از او انتقاد کنید. مستقیما با اعمال قدرت و قوه جلوی دروغ و تهمت را نگیرید. این کار به هرج و مرج کشیده می شود. این دستور اسلام است بنابراین دروغ و تهمت و شایعه سازی و جوسازی آزاد نیست و دستگاه قضائی و نیروهای انتظامی به حکم دستگاه قضائی باید جلوی این فساد را بگیرند اینجا صحبت اسلام است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۹
موذن جامعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی