انقلاب نامه

بی تو ما ماندیم و راهی ناتمام

انقلاب نامه

بی تو ما ماندیم و راهی ناتمام

بازخوانی مواضع و اصولی که رهبران نهضت در ابتدای انقلاب بیان کردند
بایگانی

۴۲ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

و آن بخش مربوط به تشکیل گروهها و احزاب و جمعیت ها است. رابطه جمهوری اسلامی با احزاب و جمعیت های سیاسی اجتماعی بدین صورت است. ما احزاب و جمعیت های سیاسی را به 6 گروه تقسیم می کنیم: گروه اول احزاب و جمعیت های سیاسی مسلمان معتقد به اسلام ، معتقد به انقلاب اسلامی ، معتقد به فقاهت و نقش فقیه ولی امر در جمهوری اسلامی به عنوان یک اصل و معتقد به قانون اساسی جمهوری اسلامی این گونه احزاب و گروه ها آزادند. یکی باشد دو تا باشد ، ده تا باشد بیست تا باشد ، جامعه جمهوری اسلامی ، جامعه تک حزبی نیست. همین الان در نوع اول احزاب و جمعیت ها متعدد وجود دارند و رابطه شان هم رابطه برادرانه و تعاون و تقوا است این نوع اول.

نوع دوم -  احزاب و جمعیت هایی که اسلام را به عنوان یک مکتب و یک نظام باور دارند ولی در برخی مسائل طرز تفکرشان مورد قبول نوع اول نیست، با آنها فرق دارند ، یک بویی از التقاط در اندیشه هایشان به مشام می رسد، و اسلامی به نظر نمی آید. فقهای ما و فقاهت رهبری ، آنها را دارای اندیشه خالص اسلامی نمی شناسند اما لجوج هم نیستند. و روی انحرافشان لجاجت نمی کنند ، حاضرند بیایند حرف حساب را گوش کنند ، به بچه هایشان به افرادشان نمی گویند نروید با اینها اصلا بحث نکنید. همچنین چیزی به آنها نمی گویند. به بچه هایشان به هوادارانشان ، به اعضایشان امکان گفتگو با صاحبان عقیده اسلامی خالص را می دهند. ÷س اینها به اسلام معتقدند اسلام را به عنوان یک نظام اجتماعی قبول دارند ولی در اندیشه اسلامی شان یک چیزی به چشم می خورد. به طوری که فقاهت ولی امر آنها را به عنوان اسلامی خالص قبول ندارد. اما با جمهوری اسلامی سر جنگ و دعوا ندارند، با نظام اسلامی متکی بر فقاهت و نقش فقیه ولی امر سر جنگ و دعوا ندارند. در بحث ها و گفتگو ها حاضرند آزاد اندیشی کنند ، این گروه دوم باز در جمهوری اسلامی آزادند. آزادانه می توانند فعالیت کنند ، آزادانه می توانند جلسات بحث و گفتگو داشته باشند، می توانند سخنرانی کنند ، می توانند نشریات داشته باشند.نوع دوم هم آزاد است ، کاملا آزاد.

نوع سوم: احزاب و جمعیت های ملی گرا که طرفدار نظام اسلامی نیستند. قبول ندارند که ما امروز می توانیم یک جامعه اسلامی بر پایه اسلام به وجود بیاوریم. این ها باور ندارند فقط حرف می زنند از ایرانی مستقل ، آزاد ، شعارشان اینهاست. ایران مستقل و آزاد اما مزدور بیگانه هم نیستند. دشمن جمهوری اسلامی هم نیستند اما قبولش ندارند ، اما دشمنش هم نیستند. توطئه هم بر علیه اش نمی کنند بین آنها احیانا نمازخوان و روزه بگیر هم فراوان است فقط نظام اسلامی را قبول ندارند و الا اسلام را برای یک دین برای یک فرد باور کرده اند ، از اینها خیلی ها داریم. کم نداریم.

احزاب و جمعیت هایی که به اسلام به عنوان یک نظام معتقد نیستند ملی گرا هستند. معتقد به ایران مستقل و آزاد هستند، با اسلام هم سر جنگ ندارند از نظر فردی هم احیانا نماز و ورزه و عباداتشان عبادت اسلامی است. اما جمهوری اسلامی را قبول ندارند ، می گویند جمهوری دموکراتیک بود بهتر بود یا همین می گفتند جمهوری یا جمهوری آزاد ایران این بهتر بود. این گروه سوم به شرط اینکه رعایت کنند همه این چیزهایی که گفتیم باز آزادند. آزاداند کسی مزاحم اینها نیست. آزادند حزب داشته باشند ، سازمان داشته باشند نشریه داشته باشند.

به شرط اینکه در نشریاتشان دروغ نگویند ، تهمت نزنند، شایعه سازی نکنند. در اصل بیان آراء و افکارشان آزادند و در فعالیت سیاسی شان آزادند ، این هم گروه سوم.

گروه چهارم احزاب و جمعیت هایی که ایدئولوژی شان ضد اسلام است، اصلا ایدئولوژی آنها ضد اسلام است. اسلام را قبول ندارند با اسلام می خواهند مبارزه فرهنگی کنند ولی با جمهوری اسلامی مبارزه سیاسی ، با جمهوری اسلامی درگیری های توطئه آمیز ندارند.

فقط در صدد مبارزه فرهنگی با اسلام و جمهوری اسلامی هستند ، اعتقادشان الحادی است ، اعتقادشان ضد اسلام است. این ها در چهارچوبی که اراء و افکار الحادی عرض کردم در آن چهارچوب می توانند باشند و کار بکنند. کسی مزاحم اینها نیست این هم چهارم.

پنجم- احزاب و جمعیت هایی که توطئه می کنند بر ضد جمهوری اسلامی انواع توطئه هایشان به حد توطئه مسلحانه و قیام مسلحانه نمی رسد. این هم پنجم.

ششم ، پنجم، آنها که توطئه می کنند در شکل قیام مسلحانه ، دولت جمهوری اسلامی ما این دو گروه را ضد اسلامی و غیر قانونی می داند و دستگاه قضائی و دستگاه انتظامی ما با این دو گروه با قاطعیت برخورد می کند. و ما صریحا می گوئیم همان طور که در قانون اساسی آمده است آزادی سیاسی بله ولی آزادی توطئه هرگز. بنابراین من امیدوارم با این بیان روشن دیگر گروهها و گروهک ها نگویند که اقا برای آزادی انقلاب کردیم کو آزادی ، کو آزادی ، آزادی برای گروه اول ، دوم ، سوم ، چهارم ، با رعایت معیارهای مربوط به آزادی بیان و اندیشه ها تامین است ولی ما توطئه را با هر نام و در هر لباس و در هر شکل که باشد محکوم می کنیم. بار پروردگارا این ملت قهرمان را از حراست دستاوردهای پربهای انقلاب اسلامیت یار و یاور باش.

رزمندگان جانباز را در مقابله با مزدوران متجاوز کمک کن.

امام امت را برای ادامه رهبری این انقلاب تندرست و شاداب بدار. شهیدان پر ارج این انقلاب را در جوار رحمتت مقام و منزلتی متعالی عنایت فرما و صلی علی سیدنا و نبی نا محمد و آل محمد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۰۰:۳۳
موذن جامعه

د) آزادی بیان افکار واندیشه ها: آیا همه آزادند که مطالب ضد اسلام را منتشر کنند. اینجا دیگر صحبت مسئولان حکومت نیست. صحبت ، صحبت چیست ؟ صحبت ایمان است. صحبت اسلام است آیا نشر کتابها و مقاله ها ، روزنامه ها و مجله ها و به طور کلی نشریه های ضد خدا ضد پیغمبر ، ضد اسلام در جمهوری اسلامی آزاد است یا نه؟ به نظر شما آزاد نیست؟ (حاضرین نه) خوب من می خواهم مطلب را در اینجا روشن کنم و برایتان باز کنم.... موضع ما این است که بیان شبهات و اشکالات درباره اصول عقاید اسلامی در جامعه جمهوری اسلامی ایران به یک شرط آزاد است. به کدام شرط؟ به شرط آنکه همراه باشد با پاسخ روشنگر و توضیحات کافی به این شبهات و اشکالات اگر کسی درباره اصول عقاید اسلام شبهه ای دارد می تواند او را در یک جلسه اینجوری بگوید به یک شرط ، به شرط اینکه اجازه بدهد بنده هم بیایم در اینجا بایستم، او شبهه اش را بگوید من هم جوابش را بدهم.   

ما در رابطه با اصول عقایدمان هم نمی خواهیم در یک جو اختناق و خفقان باشیم. ولی می گوئیم در کجای دنیا اجازه می دهند یک نفر بیاید میکروب پخش کند قبل از آنکه یک نفر دیگر لا اقل برای واکسن زدن آمادگی پیدا کند , کجای دنیا این معمول است ایجاد شبهه و شک و تردید و تزلزل در اعتقاد و ایمان مردم کردن خطرناک تر است. گفتیم آقا حرفی نیست فقط یک شرط دارد , شرط اش اینکه ما واکسن ها را می آوریم ما واکسن می زنیم شما میکروب ÷خش کنید اینکه دیگر عیبی ندارد. لازم هم نیست که ما جلوتر این کار را بکنیم هرجا کسی درباره عقاید اسلامی و مسائل فکری شک و شبهه ای دارد یکی از برادرها و یکی از خواهرها که در آن زمینه مطالعه کرده و ورزیده هست هم بیاید حرفش را بزند این هم حرفش را بزند؛ مردم هم در یک جو آرام گوش کنند , حرف را گوش کنند و خود انتخاب کنند.یعنی آزادی افکار و اندیشه ها , بیان افکار و اندیشه ها اگر در چهارچوب اسلام باشد که به طور کلی آزاد است. بگذارید در این زد و خورد فکری افکار رشد کند اما اگر افکار و عقاید مردم را متزلزل کنید , اینجا نمی توانیم دیگر آزادی مطلق بدهیم. ما موضع مان را صریح می گوییم، ما اهل صداقتیم، ما اهل صراحتیم ، آن وقت هم می گفتیم ما در این چنین حالتی اگر کسانی بخواهند با سخنانشان با نوشته هایشان اصول عقاید دینی مردم را متزلزل کنند می گوییم آقا حرفی نیست تو بیا حرف بزن اما شرط اش این است که یک نفر صاحب نظر و صاحب بیان و دارای قدرت منطق و استدلال که در آن زمینه ای که تو می خواهی صحبت کنی , دارای مطالعه باشد به سهم مساوی ، شما هم صحبت کنید ، او هم صحبت کند. شنوندگان هم گوش کنند و انتخاب کنند این هم موضع ما در رابطه با بیان آراء و افکار این بخش عقاید و اندیشه ها. خوب من می توانم این بخش را هم بگویم ، یک بخش هم در آخر عرایضم بود که آن را موکول به دیدار دیگر با شما مردم پرمهر و قهرمان قم می کنم. قم برای من یک شهر دوم استو اینجا که می آیم احساس می کنم به شهر خودم و موطن خودم آمده ام. و لذا به راستی همیشه احساس علاقه می کنم به اینکه به شهر خودم و موطن خودم آمده ام. و لذا به راستی همیشه احساس علاقه می کنم به مردم عزیز این شهر که توانستند در 17 18 سال اخیر افتخار عنوان و نام شهر قیام و پیام را برای خودشان کسب کنند و اما این نکته متمم این مطلب است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۰۰:۳۲
موذن جامعه

آزادی های سیاسی ، آزادی تشکیل احزاب ، آزادی بیان ، آزادی در سخنرانی ، آزادی مطبوعات، آزادی در نوشتن و پخش کتاب ، آزادی پخش روزنامه و مجلات ، آزادی در پخش اعلامیه ها ، موضع ما چی است با اجازه شما این موضع را بر طبق موازین قانون اساسی و موازین اسلامی در این جلسه فهرست وار بیان می کنیم.

1- آزادی در بیان و آراء و عقاید و افکار.

الف) انتقاد سازنده و دلسوزانه از مسئولان در تمام سطوح برای همه آزاد است(تکرار می کنم) انتقاد و خرده گیری دلسوزانه نه مغرضانه، راست نه دروغ برای همه مردم که صاحب هر گونه عقیده ای باشند ، مسلمان و کافر ، عادل و فاسق ، شهری و روستائی ، ارتشی و غیر ارتشی ، اداری و غیر اداری ، روحانی و غیر روحانی ، زن و مرد ، کوچک و بزرگ ، با سواد و بی سواد ، انتقاد و خرده گیری ، دلسوزانه راست گویانه از مسئولان اداره کشور از خرد و بزرگ برای همه آزاد است. شما مردم ایران مطمئن باشید که ما احدی را به دلیل انتقاد از خودمان یا انتقاد از دست اندر کاران دیگر جمهوری اسلامی به هیچ عنوان نمی گذاریم کسی تعقیب کند، تهدید کند.

ب) با صراحت این را می گویم. هر جا در هر گوشه ایران کسی مزاحم و متعرض کسی دیگر شود که چرا نسبت به مسئولان کشور انتقاد یا خرده گیری کردی این مزاحمت کننده کارش مورد تنفر ماست. و از همه برادرها و خواهرهای با ایمان و عاشق و شیفته انقلاب تقاضا می کنم جو پاک و مطهر جمهوری اسلامی را با این گونه موضع گیری های مخالف با خواست اسلام آلوده نسازید و نگذارید کسی بتواند در داخل ایران و در خارج ایران بگوید ، ای بابا در این رژیم هم که اختناق هست. نخیر آقا در این رژیم در رابطه با انتقاد صریح و روشن از مسئولان هیچ اختناقی نیست.

ج) دروغ زنی شایعه سازی تضعیف نهادهای مسئول ، مسموم کردن جو اجتماعی ، تفرقه افکنی ، وحدت و یکپارچگی و انسجام جامعه را به خطر انداختن با هر وسیله و با هر کیفیت و از هر طریق که باشد ممنوع است و مسئولان کشور و خود شما ملت باید جلوی دروغ زنی ها تهمت زدن ها شایعه سازی ها و تفرقه افکنی ها را بگیرد جامعه ما جامعه لیبرال و جامعه ای که بگوید آقا آزادید دروغت را هم بگو عیب ندارد. من می روم اثبات می کنم.

وظیفه قوه قضائیه

قوه قضائیه وظیفه دارند با قاطعیت جلوی دروغ زنی و تهمت زنی ، شایع سازی و جوسازی های مسموم را قاطعانع بگیرند. ولی خواهش می کنم خود مردم خودسرانه در این زمینه جز در حد افشاگری و روشن کردن اذهان دیگران ، دیگر اقدامی نکنند.

وظیفه شما مردم

برادرها و خواهرها جلوگیری از این انحرافات وظیفه است. هم وظیفه ی شما ، هم وظیفه مسئولان و اما وظیفه ی شما تا حد ارشاد و افشاء است. هرجا نوبت به اعمال قوه رسید اینجا باید کار را به مسئولان ارجاع کنید و اگر مسئولان نکردند آن وقت شما بروید و از مسئولان انتقاد کنید. آقای دستگاه قضائیه آقای دستگاه انتظامی ، چرا جلوی دروغ و تهمت را نمی گیرید بروید از او انتقاد کنید. مستقیما با اعمال قدرت و قوه جلوی دروغ و تهمت را نگیرید. این کار به هرج و مرج کشیده می شود. این دستور اسلام است بنابراین دروغ و تهمت و شایعه سازی و جوسازی آزاد نیست و دستگاه قضائی و نیروهای انتظامی به حکم دستگاه قضائی باید جلوی این فساد را بگیرند اینجا صحبت اسلام است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۰۰:۳۱
موذن جامعه

کجا سراغش می روند آنجا که بیاید در برابر چشم شاهدان در برابر نظر دیگران گناه کند  ، گناهکاری که در دادگاه اسلامی شهود نداشته باشد حتما مجازات نمی شود حتی اگر یک کسی آمد اقرار کرد به گناه، در بیشتر گناه ها طوری است که دفعه ی اول او را مجازات نمی کنند این ها معنی دارد. آقایان حکام شرع ، آقایان قضات شرع اینها همه معنی دارد. چرا گناهکار را در بیشتر موارد حتی با اقرار اول مجازات نمی کنند. این نشان دهنده این است که اسلام با گناه می خواهد مبارزه تربیتی کند و مبارزه قدرتی را محدود می کند به جایی که گناهکار چنان عنان گسیخته باشد که در برابر دیده دیگران گناه کند یا آن قدر عذاب وجدان بر او فشار آورد که بیاید ، دو بار و سه بار و چهار بار اقرار و اعتراف کند ، او ا مجازات نمی کنند. حال آنکه اسلام ضد گناه و ضد بی بندوباری است. ما با صراحت می گوییم در جمهوری اسلامی شرابخواری آزاد نیست، ظلم و ستم و تجاوز به حقوق دیگران آزاد نیست. زن بارگی و فساد جنسی آزاد نیست- دروغ و تهمت و افترا آزاد نیست.

نظام جمهوری اسلامی و فساد

و نظام جمهوری اسلامی با این گونه فساد ها مقابله می کند در درجه اول با به کار بردن شیوه های تربیتی و نهادهای اقتصادی ، اجتماعی ضد گناه و در درجه ی دوم برای گناه ها و تخلفات مشهود با قدرت قانون و دستگاه قضائی ، این راجع به این بخش از آزادی 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۰۰:۳۰
موذن جامعه

تکیه اسلام در جلوگیری از فساد و بی بندوباری روی تقویت ایمان ، تهذیب اخلاق ، بالابردن میزان معنویت در انسان است. این تکیه اصلی اسلام است ، چه در گناه غیر علنی و چه در گناه علنی ، اسلام می خواهد پلیس باطن ، یعنی ایمان قلبی ، بازدارنده من و شما از گناه و فساد باشد که ریشه های گناه را بخشکاند این عامل اول، این بخش اول از روش اسلام، یک بخش دوم هم دارد ، بخش دوم این است: می گوید علاوه بر استفاده از عامل ایمان اگر در جامعه کسانی هستند که ایمان در آنها هنوز آن قدر قوی نیست که آنها را از گناه و فساد بازبدارد اگر در خانه خود یک گناهی کرد یا اگر یک جایی یک گوشه کناری گناهی کرده که مشهود نیست اینجا عوامل حکومتی سراغش نمی روند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۰۰:۳۰
موذن جامعه

ملت ما ، زنان ما ، مردان ما آن آزادی که داشتند چی بود؟ و آن آزادی که نداشتند چی بود؟ در زمان رژیم گذشته مردان و زنان در بی بند و باری آزاد بودند دیگر فریاد نمی خواست بکشند دیگر تظاهرات نمی خواست بکنند رژیم زن های ما را آزاد گذاشته بود اگر می خواهند برهنه هم بیایند توی خیابانها بیایند. رژیم هم مانع نمی شد. اگر زنهای عزیز ما از آن آزادی پر آسیب زیان بخش روبرو می گرداندند به خاطر شرافت و ایمان و تقوایشان بود و الا رژیم که مانع این آزادی ها نبود بنابراین آزادی به معنی بی بند و باری اصلا خواسته آرمان ملت انقلابی ما نبود خواسته و آرمان ملت ما برادرها و خواهرهای ما خواستار این بودند و حال هم هستند که نوع تعلیم و تربیت برنامه های اجتماعی ، برنامه های حکومتی ، نوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما طوری باشد که فساد و تباهی ، گناه، بی عفتی ، پاکدامنی ، مشروب خواری ، می خواری و باده گساری ، قماربازی و فسادهای دیگر در جامعه نباشد ، این چنین نیست؟ خوب ، این راجع به آزادی نوع اول که ملت با آزادی به معنای اینکه انسان ها آزاد باشند، در هر فساد و تباهی مخالفند. البته در این رابطه من تذکری می دهم به آقایان روحانیون تذکری می دهم به جوان ها و غیر جوان ها و برادرها و خواهران با غیرت دینی تذکری می دهم به پاسداران عزیز و ماموران انتظامی ، که حریمی که اسلام معین کرده رعایت نکنید ، اگر شما بشنوید که یک کسی در خانه اش احیانا دارد گناهی مرتکب می شود ، آیا شما حق دارید از دیوار منزلش بروید بالا و ببینید که آیا مرتکب گناه می شود یا نه، نه اینجا را حق ندارید ، حدود اسلام را رعایت کنید ببینید روش اسلام در اینجا مشخص است ، اسلام می گوید آن گناه مشهود را با مجازات و با قدرت جلویش را بگیرد ، اما گناهی که نا مشهود است گناهی که شاهد ندارد ، گناهی که علانیه نیست آن را اسلام می خواهد فقط جلویش را بگیرد، دقت بفرمائید. اسلام ضد بی بندوباری است، اسلام ضد گناه است ، اما در برخورد با گناه و در اعمال مخالفش ، با گناه و بی بندوباری روش دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۰۰:۲۹
موذن جامعه

آزادی که ما دنبالش بودیم عبارت بود از چی ، آزادی دو معنی دارد یکی آزادی هر فرد که هر جور و هر کاری دلش می خواهد بکند هیچ بند و باری در کار نباشد. آیا ملت ما آن روز که فریاد می کرد آزادی استقلال جمهوری اسلامی واقعا خواستار این آزادی بود که هر مرد و زن هر گناه هر فسق و فجوری خواست بکند؟ شما مردم عموما عضو آن فریاد برآورده ها بودید که در سال 57 فریاد می زدید "استقلال ، آزادی" آیا شما منظورتان این بود هر زنی ، هر مردی ، هر انسانی در ملا عام هر گناهی ، هر فسق و فجوری ، هر فسادی که می خواهد مرتکب بشود. هرگز ، پس نظرتان را بلند بگوئید(فریاد جمعیت "هرگز") پس شما نمی خواستید.خواهران من شما می خواستید بانوی جمهوری اسلامی آزاد باشد ، شما می خواستید آزاد باشید در فساد و تبه کاری؟(آیا آزاد باشید در رشد کمال و فضیلت؟ شما هرگز خواستار آزادی و بی بند و باری نبودید شما از بی بند و باری به تنگ آمده بودید. آن آزادی به معنی بی بند و باری که اصلا آن وقت بود ، مگر نبود؟)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۰۰:۲۹
موذن جامعه

این آقای آقاشاهی وزیر خارجه پاکستان وزیر خارجه پاکستان که هفته قبل به ایران آمده بود و با من نشستی داشت. که یک ساعتی هم طول کشید. آقای آقاشاهی طی صحبت هایش گله می کرد و می گفت که این روزنامه جمهوری اسلامی و بعضی از روزنامه های دیگر به حکومت پاکستان تاخت و تاز می کنند و می گویند که ما عامل آمریکا هستیم ما که عامل آمریکا نیستیم ، دوست دار ایران و انقلاب ایران هستیم بعد ضمن صحبتش تصدیق می کرد و می گفت البته من قبول دارم که الان در ایران آزادی مطبوعات هست و مطبوعات آنچه را که خودشان می دانند و می فهمند می نویسند گفتم خوب پس اگر شما می دانید که این به اتکاء آزادی مطبوعات است شما تلاش کنید اثبات کنید آن هم با دلیل و مدرک دلیل و مدرک بیاورید که نه خیر شما مزدور آمریکا نیستید در منطقه مردم ما هم قبول می کنند اول حرف روزنامه را می خوانند حرف شما را هم می شنوند مغز هم دارند اندیشه هم دارند می سنجد یک موضع گیری مناسب و منصفانه هم خواهند کرد. من فکر می کردم این تنها مربوط به پاکستان است روز چهارشنبه هفته گذشته دیدم سفیر ترکیه هم آمده آنجا گله می کند که آقا در روزنامه های ایران به حکومت فعلی ترکیه تاخت و تاز می شود و می گویند اینها چنین و چنانند ما دوست دار ملت و انقلاب ایران ایم البته می دانیم که در ایران آزادی هست و مطبوعات آنچه را که خودشان می فهمند می نویسند. این هم دو تا بعدا سفیر جدید کره جنوبی هم آمده بود ایشان هم ضمن صحبت هایش گله می کرد وی گفت این روزنامه ها دولت کره را عامل آمریکا می دانند سفارت کره را در اینجا لانه جاسوسی آمریکا می دانند ما این جور نیستیم ما خواستار روابط حسنه با ملت ایرانیم دوست دار انقلاب ایرانیم و ما حامی حکومت ایرانیم به او هم گفتیم این که کاری ندارد ، شما با دلیل و سند اثبات کنید که نه این جور نیست سند بدهید نه همین طور بگویند این طور نیستیم اگر همین طور بگویند این طور نیستم آنها دلیل می آورند که شما این جور هستید پس معلوم شد کشورهای همسایه و کشورهای دورتر اینها فهمیده اند که به برکت انقلابمان آزادی به دست آورده ایم اما داخل مملکت این ور ، آن ور فریاد بلند است که آزادی نیست من د این خجسته روز دومین سالگرد انقلاب می خواهم پیرامون مسئله آزادی و موضع روش جمهوری اسلامی در رابطه به این دست آورد بزرگ انقلاب صحبت کنم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۰۰:۲۸
موذن جامعه

آمریکا صدام را تحریک و تشویق کرد به اینکه به ایران حمله بکند. جنگ راه انداخت مشکلات برایمان به وجود آورد. بی شک ما امروز با مشکلات اقتصادی و سیاسی جنگ دست به گریبان هستیم. بی شک این جنگ برای ملت ما زحمت ها و سختی های زیادی را فراهم کرده است ، اما ملت ما همچنان با آگاهی و قهرمانی و بردباری در برابر این مشکلاتی که آمریکا برای اینکه استقلال به دست آمده را از دست ما بگیرد بر سر راه انقلاب مان فراهم کرده است مقابله می کند، می ایستد ، مقاومت می کند. مردم قهرمان قم آوارگان و جنگ زدگان که از شهرهای مختلف به قم پناه آورده اید، جنگ زدگان عزیزی که از شهرهای مختلف جنگ زده به شهرهای دیگر ایران پناه برده اید این مصیبت ، مصیبتی است خلق شده به دست بزرگترین دشمن مستضعفان جهان یعنی آمریکای جهانخوار . والا انقلاب ما ، رهبری ما و مسئولان انقلاب ما ؛ اینها که هیچ وقت با کسی سر جنگ نداشتند. این جنگ تحمیلی توطئه اخیر آمریکا است برای چی، چی رو می خواهد از دست شما بگیرد، استقلال شما را ، حکومت اسلامی شما را حاکمیت اسلام را می خواهد بگیرد. می گوید از همان ناسیونالیست های میانه رو سر کار بیایند ما فورا جنگ را تمام می کنیم. مردم قهرمان قم، اگر این پیشنهاد آمریکا را علنا اینجا به رای بگذارند بگویند یا باید مردانه با تمام توان وجودتان با توکل بر نیروی خودتان و با توکل بر خدایتان با این دشمنان خدا و خلق تا آخرین نفس بجنگید و سختی ها و رنج ها را تحمل کنید یا اگر نمی خواهید این رنج ها و سختی ها ادامه پیدا کند موافقت کنید که در ایران یک دولت ملی گرای میانه رو مورد قبول آمریکا سر کار بیاید رای شما جمعیت چیست؟(ملت فریاد بر می آورند ، نه ، مرگ بر آمریکا) آقای ریگان بشنو ، آقای ریگان بشنو این فریاد خشمگینانه ملت ما را، ببین آیا می شنوی این ملت هنوز با همان شکوه با همان خروش که در ماه های نیمه دوم سال 57 مرگ بر آمریکا را سر می داد امروز هم با همان خروش و با همان قهرمانی فریاد دارد که مرگ بر آمریکا و مرگ بر سازش کار ، برادر من خواهر من اگر این فریاد الهی را این عزت خدا داد را ، این سرافرازی دنیا و آخرت را بخواهیم حفظ کنیم باید برای پرداختن بهای سنگین آن همه ما آماده باشیم که بهشت را به بها می دهند بهشت حاکمیت اسلام را با بهای سنگین پرداخت می کنند(ام حسب الناس ان یترکوا...) آیا مردم چنین می پندارند که رهایشان می کنیم تا با زبان بگویند ما مومنیم ما فداکاریم ، ما شهادت را عاشق هستیم اما از آنها در عمل آزمایشی به وجود نیاید این طور نیست و شما مردم قهرمان ایران شما مردم مسلمان ایران نشان دادید در میدان عمل از این آزمایش خدا سربلند بیرون آمدید. ملت عزیز این سربلندی در برابر خدا و خلق خدا را هیچ کس از دست ما نتواند گرفت(تکبیر ملت) این راجع به استقلال.

و اما آزادی ما قرن ها زندگی در زیر تازیانه حکومت های ظالم و مستبد مزدوران پست را چشیده بودیم و احساس کرده بودیم که چه زندگی تلخی. ما آزادی می خواستیم آزادی را به دست آوردیم دشمن هم فهمیده که ما با انقلابمان آزادی بدست آوردیم ، همسایه هایمان هم فهمیده اند که ما با انقلاب مان آزادی به دست آوردیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۰۰:۲۷
موذن جامعه

حضور شما مردم قهرمان در سراسر ایران و فریاد شما اینکه، ای آمریکا تو خیلی چیزها می خواست و می خواهی ، ولی باید بدانی ملت ما قیام کرد خون داد ، شهید داد ، حرکت کرد سالها رنج برد تا دیگر ارباب نداشته باشد. ما می خواهیم همچنان استقلال مان را در برابر توطئه آمریکا با تمام وجود نگهبانی کنیم. آمریکا برای ما مشکل اقتصادی ایجاد کرد گفت شما حاضر نیستید حرف بشنوید. ما حرف را با اهرم توی گوشتان می کنیم. ما را تحت فشار اقتصادی قرار داد حمله نظامی مستقیم کرد دید فایده ای ندارد. حمله نظامی غیر مستقیم کرد یعنی از طریق مزدورانش در سرزمین پاک عراق که امروز با وجود این حکومت بعث مزدور از پاکیش کاسته شده و باید ملت قهرمان عراق این لوث حکومت بعثی را از این سرزمین پاک بکند. آمریکا آمد از طریق مزدوران بعثی اش به ما حمله کرد ، جنگ راه انداخت و جالب این است که این پر روها این ور و آن ور می گویند ایران به عراق تجاوز کرده است. اینها نه عقل دارند نه دین ، نه حیا دارند. دیگر همه می دانند که آن کسی که تجاوز کرده و لشگرکشی کرده است کی است، ایران است یا عراق. ما می گفتیم انقلاب خود را صادر می کنیم حالا هم می گوییم اما نه اینکه ما می خواستیم به سرزمین های مجاورمان لشگرکشی بکنیم. امام امت مکرر فرموده بودند مسئولان کشور مکرر گفته اند ، ملت ما مکرر گفته اند ، گفته اند ما با ایجاد جامعه الگو و امت وسط و نمونه و با حمایت از مردم انقلابی کشورهای اسلامی انقلاب اسلامی را صادر می کنیم نه به زور اسلحه ، تانک و بمب موشک، ما که توی این خط نیستیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۳ ، ۰۰:۲۷
موذن جامعه