انقلاب نامه

بی تو ما ماندیم و راهی ناتمام

انقلاب نامه

بی تو ما ماندیم و راهی ناتمام

بازخوانی مواضع و اصولی که رهبران نهضت در ابتدای انقلاب بیان کردند
بایگانی

اتهام قدرت طلبی یک تهمت است

پنجشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۲۱ ب.ظ

ما چون در برخی از مشورت هایی که برادرمان آقای بنی صدر هم پیش می آید گاهی دچار شک می شدیم که آیا فلان فرد مناسب است با نه؟ قرار گذاشتیم برای اینکه این مسائل بار دیگر تکرار نشود، در انتصابات آینده تکرار نشود، چند جلسه بنشینیم این مسائل را خوب بحث کنیم و بنویسیم و امضاء کنیم و این معیارها را توی آن بگذاریم و این همان میثاق وحدتی است که آقای بنی صدر از آن نام برده است. یک اصل مهم در همین میثاق وحدت ، ایت است که نخست وزیر ، وزرا ، معاونان ، استانداران ، روسای سازمان های مستقل و سمت های حساس باید به کسانی سپرده شود ، که از نظر اعتقاد به اسلام و پایبندی عملی به آن ، مسلمانی قابل قبول باشند. و ما این وظیفه را می دانستیم و می دانیم. حالا بیرون بگویند که اینها جنگ قدرت دارند ، بگذارید بگویند. ما باید وظیفه مان را انجام بدهیم. انسان باید در برابر شایعه سازی ها هم قوی باشد. نیرومند باشد. ببیند وظیفه چیست و گوشش به این امر بدهکار نباشد. و با این روحیه موفق شدیم حالا هم توافق داریم کارها را به حمدالله جلو می بریم.

خاطرمان جمع شده. مسلم شد که دیگر حالا همه پای این معیارها را امضا کردیم. این را هم بگویم گفته شد که خوب ، اگر درباره یک نفر اختلاف نظر باشد ، مثلا یک آقا می خواهد ایشان را بگذارند فرماندار نجف آباد ، نمی دانیم آیا از نظر مذهبی چگونه هستند؟

در شورای مشورتی چهار نفر می گویند ایشان واجد شرای و دو نفر می گویند واجد شرایط نیستند، تکلیف چیست؟ گفتیم این هم حلش می کنیم. سه نفر از اعضای شورا را انتخاب کردیم ، گفتیم وظیفه دارند ، بروند پیرامون این آقایان تحقیق کنند ، اخبار را بگیرند ، جستجو کنند اگر دیدند ، واجد شرایط هستند ، کسانی را که دو نفر از سه نفر گواهی کنند که واجد شرایط هستند ، همه ما قبول می کنیم و دیگر جای اختلافی باقی نمی ماند. حالا خوشمزه این است که ما نشستیم دور هم زیزبناهای آینده را در حد مسئولیت مان ، محکم کنیم. بیا و ببین بیرون چه خبر است؟

خبرنگارها آمدند. سوال کردند: خوب ان شاء الله... جلسه رفع سوء تفاهمات به ثمر رسید ، آقا؟ به خبرنگار گفتم: من بدم می آید از این سوالات شما. چون معنایش این است که ما یک اختلافاتی با هم داشته ایم ، بعد هم از سر سازش دور هم نشستیم و یک کار سازشکارانه کردیم. وای بر این انقلاب و وای بر ما اگر چنین روحیه ای داشته باشیم. چرا اینطور می گوئید؟ سوال کن. بگو: آیا پیرامون این مسائل بنیاری و همه بحث ها و تبادل نظرهای شما به نتیجه ی قطعی و روشن رسید؟ این جور سوال کن. تا من بگویم: الحمدالله رسید. نه فقط اینجا ، بلکه در نشریات خارج مخصوصا آمریکا(که همیشه با خیالات خودش خوش است و سالها با خیالات خودش خوش بود) توی تصویرها و نشریاتش می بینید که دائما می گوید: آی مردم چه نشسته اید ، انقلاب ایران همین روزها نقش در می آید. آن بالا بالاها جنگ قدرت است. اگر شماها(من هیچ اعتنائی به آمریکا ندارم ة هیچ اعتنائی به اروپا ندارم، هیچ اعتنائی به اردوگاه شرق ندارم) اگر شما ملت حقیقت را همانطور که هست بشنوید و بپذیرید و به آن مومن باشید و پیوندتان با انقلاب ، رهبری انقلاب و مدیریت انقلاب استوار بماند ، بگذارید آمریکا توی این خیالها و خواب های خوش فرو برود، به نفع ماست. ولی به شرط اینکه خبرچینی های وسواس های خناسی که دائما (یوسوسون فی صدور الناس) اینها نمانند مجعلات و بافتهای خبرنگارها و خبرگزاری ها و تفسیرها و مفسرهای آمریکایی جهانخوار به خوردتان بدهد.

به شرط اینکه شماها دست رد بزنید به سینه این نامحرمان خبر ساز ، شایعه ساز و دروغ پرداز وسوسه انگیز، ما دیگر غمی نداریم. بگذار آمریکا چنین پندارد ، به سود ماست این یک مطلب. از همه کارکنان شریف دولت می خواهیم با درک تعالی و اوج انقلاب الهی با درک عمیق این انقلاب در وجدان مردم ، با درک انقلاب بودن این انقلاب و اینکه آمده است واقعا دارد ارزشهای بنیادی را تغییر می دهد، اینها خدمتگزاران صدیق و مومن به اسلام و امت اسلام و جمهوری اسلامی ایران شوند و مهارت ها و نیروها و توانهایشان را در خدمت این ملت و این انقلاب قرار دهند، تا ما یک پارچه تر با این دشمنان مکار غدار جهان خوار ، روبرو شویم.

2- جوانان ، میانسالان مومنان، میانسالان مومنان مردان و زنان با ایمان ، به حالت ازوا در نیائید صحنه را برای کسانی که ایمان ندارد خالی نگذارید. این حجب و حیای بی جایتان را در این مرحله از انقلاب تبدیل کنید به جسارت و گستاخی و شجاعت انقلابی، بیائید به میدان انقلاب و اداره ی انقلاب به شما نیازمند است هر انسان با ایمان صاحب صلاحیت وظیفه دارد خود را به مقامات تصمیم گیرنده در سطح مملکت ، در سطح استان در سطح شهرستان ، در سطح بخش ، در یک مدرسه ، معرفی کند و بشناساند. نگوئید که این از خود تعریف کردن است و چرا خودستائی کنم. نه جانم این خود معرفی کردن است و چرا خودستائی کنم. نه جانم این خود معرفی کردن است و انقلاب امروز به این معرفی شجاعانه ی استعدادها نیازمند است.

و به دنبال این یک اصل و آن اصل این است اگر شماها حاضر نشوید ، کم حاضر شوید و میدان را برای دیگران باز بگذارید، خطر انحراف انقلاب اسلامی ما به یک بینش ملی گرایانه خیلی بالاست. ملیت برای ما محترم است وطن برای ما محترم اما نه به عنوان مبدا و اصل ، بلکه به عنوان مسئله درجه دوم. آنچه برای ما به عنوان اصل و ارزش نخستین و مبدا و سرچشمه ی ارزشهای دیگر مطرح است، اسلام است و اسلام است و اسلام. و درست در پرتو همین اسلام است که اصفهانی و مشهدی و اراکی و یزدی و کرمانی و بلوچ و بندرعباسی و گیلانی و ترکمن و مازندرانی و آذربایجانی و کردستانی و عرب و خوزستانی همه می توانند با هم احساس برادری قلبی کنند. وحدت ملی ما ، وحدت قومی ما ، وحدت جمعیت ما بر اساس یک معیار و محور و وحدت محکم تر،عزیز تر ،پر اثر تر است و آن هم فقط و فقط اسلام است و بس. ما ملیت داریم اما ملیتی بر پایه اسلام. ما وطن داریم و ما یک سانتی متر از ایران زمین را اجازه نخواهیم داد به دست هیچ بیگانه ای بیفتد، اما به عنوان بخشی از سرزمین اسلام که برای پاسداریش این پاسداران عزیز جانباز مجاهد ، این ستاره های درخشان در آسمان انقلاب اسلامی ایران ، ببینید چطور جان بر کف با آموزش کم با تجهیزات کم ، اما با عشق یه شهید شدن به همه صحنه ها می روند و میدان های خطرناک. این معجزه ایمان است این معجزه اسلام است، این معجزه اعتقاد به خداست اعتقاد به وحی است، اعتقاد به معاد است ، اعتقاد به عمل صالح است بنابراین وطن برای ما مطرح است. سرزمین برای ما مطرح است اما در پرتو خورشید فروزان مذهب و اسلام. اینکه ما از ملی گرائی انتقاد می کنیم، می دانیم معنایش چیست خلاصه معنای آن این است که یک ارزش دست دوم را بخواهند جانشین ارزش دست اول کنند. این مخالفت ما است خیلی منطقی روشن و آشکار نه اینکه برای ما ملیت بی ارزش است وطن بی ارزش است نه ارزش درجه دوم است. اختلاف ما با کسانی که می خواهند انقلاب بر محور ملیت قرار بگیرد همین است ما می گوییم محور اسلام است آنها روبناست ، آنها می گویند محور ملیت است. اسلام دین مردم ایران است. دین اکثریت مردم ایران است ، پس محترم است این خیلی با هم فرق دارد و یک اصل دیگر.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۱۲
موذن جامعه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی